IRANCMS | سایت ساز آنلاین ایرانی
  • اخبار تکنولوژی
  • اپل با ارائه‌ی پیشنهادات دیگر درصدد فرار از ایجاد روزنه امنیتی در iOS برای FBI است

    پس از حمله‌ی تروریستی سن برناردینوی کالیفرنیا، دادگاهی در آمریکا حکمی را صادر کرده که براساس آن اپل باید با ایجاد یک روزنه‌ی امنیتی در iOS امکان دسترسی به آیفون 5c یکی از دو مهاجم را برای FBI فراهم کند. این رای باعث شده تا بسیاری از افراد صاحب نظر در کمپانی بر علیه این موضوع واکنش نشان داده و صدور چنین آرایی را بر خلاف امنیت ملی و زیر پاگذاشتن حریم خصوص کاربرانشان بدانند. پس از انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی تیم کوک در رد درخواست دادگاه، افرادی نظیر ساندار پیچای، جان مک آفی و سرویسهایی نظیر توییتر و فیسبوک به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که در این موضوع از اپل حمایت می‌کنند.

    البته اپل به منظور عدم ایجاد یک روزنه‌ی امنیتی یا Backdoor پیشنهادات دیگری را در اختیار مقامات امنیتی قرار داده و همکاری با FBI را برای به دست آوردن محتویات آیفون مهاجم آغاز کرده است. این کمپانی اعلام کرده که از ابتدای ماه ژانویه میلادی با نهادهای امنیتی برای باز کردن قفل و دست یافتن به اطلاعات همکاری می‌کند. براساس اطلاعات ارائه شده اپل برای به دست آوردن اطلاعات گوشی فرد مهاجم چهار راه حل را پیشنهاد داده که یکی از آنها استفاده از پشتیبانی آی کلاد در زمان اتصال به یک شبکه‌ی بی سیم شناخته شده است. البته متخصصان اپل بعدها به این موضوع پی بردند که استفاده از این قابلیت به دلیل اینکه رمز عبور مرتبط به Apple ID مهاجم تعویض شده، غیرممکن است.

    براساس اطلاعات ارائه شده این موضوع ۲۴ ساعت پس از آن اتفاق افتاده که FBI این گوشی‌هوشمند را در اختیار گرفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که یک فرد پیش از اینکه گوشی به دست FBI برسد، اقدام به اینکار کرده؛ از این‌رو می‌توان چنین نتیجه گرفت که در صورت در اختیار گرفتن گوشی توسط FBI پیش از تغییرات اعمال شده، داستانی که امروز شاهد آن هستیم، به وقوع نمی‌پیوست. FBI مدعی است که یکی از افراد شاغل در دپارتمان سلامت سن برناردینو با یافتن این گوشی سعی کرده تا از روش اشاره شده برای دسترسی به اطلاعات گوشی استفاده کند که در این راه ناموفق بوده است.

    اپل سعی دارد تا با ارائه‌ی این روش به عنوان راهکاری برای به دست آوردن اطلاعات آیفون از زیر رای دادگاه شانه خالی کند؛ اما باید دیدکه کاپرتینویی‌ها می‌توانند در این مسیر موفق شوند یا خیر؟

    يكشنبه 2 اسفند 1394
    اپل,توییتر,شبکه ی بی سیم,فیسبوک

    كد امنيتي