IRANCMS | سایت ساز آنلاین ایرانی
  • اخبار تکنولوژی
  • انواع اينترنت در ايران

     اينترنت هوشمند

    نوع ديگري از دسترسي با شماره گيري در ايران وجود دارد که به اينترنت هوشمند معروف است. در اين روش کاربر با تماس با شماره هايي ۱۰ رقمي که همگي با ۹۰۹۲۳۰ آغاز مي شوند، بدون وارد کردن نام کاربري و گذرواژه به اينترنت متصل مي شود. اينترنت هوشمند جزو خدمات شبکه هوشمند مخابرات ايران به حساب مي آيد و هزينه ارتباط با اينترنت از اين طريق طبق تعرفه مخابرات ايران به صورت حساب مشترک خط تلفن افزوده مي شود.
     اينترنت ADSL

    ADSL مخفف کلمات Asymmetric Digital Subscriber Line به معناي خط اشتراک ديجيتال نامتقارن است. اين تکنولوژي نسبتا جديد است که خطوط تلفن فعلي را به راهي براي دستيابي به صوت و تصوير و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتا بالا تبديل مي کند. ADSL مي تواند بيش از ۶Mb در ثانيه به مشترک تحويل دهد اين بدان معناست که بدون سرمايه گذاري زياد و با کابل هاي موجود مي توان ظرفيت را تا ۵۰ برابر افزايش داد. با اين تکنولوژي حتي مي توان محتواي فعلي موجود در اينترنت را از متن به صوت تبديل کرد و ديگر احتياجي به کوچک کردن حجم تصاوير گرافيکي و در نتيجه کاهش کيفيت آنها نخواهد بود و مي توان به راحتي ويدئو کنفرانس بين دانشگاه ها و مراکز صنعتي برگزار کرد.
     اينترنت wi fi

    wi fi مخفف کلمات Wireless Fidelity است و در حقيقت يک شبکه بي سيم است که مانند امواج راديو و تلويزيون و سيستم هاي تلفن همراه از امواج راديويي استفاده مي کند. برقراري ارتباط با شبکه بي سيم شباهت زيادي به يک ارتباط راديويي دوطرفه دارد. آنچه رخ مي دهد به اين شکل است:در ابتدا يک مبدل بي سيم اطلاعات را به سيگنال هاي راديويي ترجمه مي کند و آنها را ارسال مي کند. يک روتر (router) بي سيم سيگنال ها را دريافت و رمز گشايي مي کند و تبديل به اطلاعات مي کند. حال اين اطلاعات با استفاده از يک اتصال سيمي اترنت به اينترنت فرستاده مي شود.
     اينترنت WiMax

    WiMax سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي سيم است. همچنين به عنوان پروتکل ۸۰۲. ۱۶ ( توسط IEEE ) شناخته شده است که جايگزيني براي شبکه هاي بي سيم نواحي شهري تعيين شده است. WiMax مي تواند دستيابي بي سيم پهن باند فراهم سازد ( BWA ) که تا ۳۰ مايل ( ۵۰ کيلومتر ) براي ايستگاه هاي ثابت و ۳ تا ۱۰ مايل ( ۵ تا ۱۵ کيلومتر ) براي ايستگاه هاي سيار را پوشش مي دهد. برعکس، استاندارد هاي شبکه هاي بي سيم محلي براي سيستم Wi Fi در پروتکل ۸۰۲. ۱۱ در اکثر حالت ها به تنها ۱۰۰ تا ۳۰۰ فوت ( ۳۰ تا ۱۰۰ متر) محدود شده است.
     ارتباط از طريق موبايل

    در ايران،اپراتور هاي موبايل نسل دومي هم سيستم GPRS (اينترنت) خود را راه اندازي کرده اند ولي به خاطر محدوديت هاي موجود چنگي به دل نمي زنند. علاوه بر تعرفه هاي نامتعادل، سرعت پايين آنها از تعداد مخاطبان آنها کاسته است اما در آينده اي بسيار نزديک و با ورود اپراتور سوم قرار است تحولي عظيم در عرصه اينترنت در ايران اتفاق بيفتد. يکي از مهم ترين ويژگي هاي اين نوع ارائه خدمات اينترنتي اين است که مشترکان اپراتور سوم مي توانند سيم کارت خود را داخل وسيله اي به نام دانگل قرار دهند و با اتصال دانگل به پورت USB لپ تاپ يا کامپيوتر در هر زمان و حتي در حال حرکت از اينترنت پرسرعت و بدون محدوديت استفاده کنند. امروزه سرويس GPRS در سه کلاس A، B و C ارائه مي شود

    در سرويس A سيستم GPRS و GSM(مکالمه و پيامک) همزمان با يکديگر ارائه مي شود يعني هر دو نوع سرويس همزمان با هم قابل دسترسي است، اما در کلاس B هنگام دسترسي به اينترنت يا تماس با تلفن يا پيامک همزمان ممکن نيست و اگر کاربري هنگام کار با اينترنت بخواهد تماس تلفني داشته باشد يا پيامکي ارسال کند، اينترنت او قطع شده و تماس تلفني برقرار مي شود. او بايد پس از مکالمه دوباره به اينترنت وصل شود. در سرويس هاي کلاس C نيز سوئيچ کردن به شکل مکالمه يا اينترنت به صورت دستي انجام مي گيرد. در آينده اپراتور سوم با ارائه GPRS کلاس A بسياري از نياز هاي اينترنتي مخاطبان را برطرف خواهد کرد.

    سه شنبه 4 اسفند 1394
    اینترنت,تکنولوژی,سیستم ارتباطی,سیگنال

    كد امنيتي