IRANCMS | سایت ساز آنلاین ایرانی
  • اخبار تکنولوژی
  • رادیو FM چگونه سرعت وای فای شما را افزایش می دهد؟

    برای کاربران فضای مجازی هیچ چیز بدتر از یک اتصال وای فای نامطمئن و پر نوسان نیست. یک لحظه در حال تماشای ویدیو در یوتیوب هستید و در لحظه ای دیگر بارگذاری ویدیو با سرعت بسیار پایینی صورت می پذیرد. به هر حال سرعت اتصال وای فای در رایانه ها بیشتر از تلفن های هوشمند است. باید یک راهکاری برای این موضوع وجود داشته باشد.

    واقعیت این است که یک راهکار خوب وجود دارد؛ حداقل طبق گفته سه مهندس دانشگاه نورثوسترن که در گذشته نیز روش هایی جهت افزایش سرعت اتصال وای فای طراحی کرده اند، حتی در جاهایی که کانکشن های متعدد وای فای در اتصال اصلی شما خلل ایجاد می کنند.

    مداخله بی سیم چیست؟
    سیگنال وای فای همیشه در برخی از نقاط خانه و یا آپارتمان ضعیف است، حتی زمانی که مودم وای فای نزدیک به شماست! در حالی که این مسئله معمولا مربوط به فنگ شویی (دکوراسیون) وای فای می شود، اما گاهی اوقات مداخله بی سیم توسط مایکروفر، رد یاب کودک و دیگر لوازم بی سیم می تواند سرعت وای فای شما را بکاهد.این مداخله معمولا به دلیل ارسال سیگنال های همسان توسط روتر های مختلف ایجاد می شود.این مشکل زمانی ایجاد می شود که مودم ها از طریق یک تایم پالس داخلی و همسان به ارسال و دریافت سیگنال می پردازند و وقتی این زمانبندی در مودم های نزدیک به هم رخ دهد، مداخله بی سیم بیش از پیش اتفاق می افتد.

    چگونه پخش رادیو FM می تواند به ما کمک کند؟
    مشخصه قابل توجه تکنولوژی ساخته شده توسط کارشناسان دانشگاه نورثوسترن، سازگاری آن با هر نوع سیگنال رادیو FM است و سیگنال دیجیتالی مورد نیاز آن نیز این روز ها توسط اکثر مراکز پخش رادیو مورد استفاده قرار می گیرد.
    بله همان سیگنال های دیجیتالی که به رادیو ماشین شما امکان نمایش خواننده و نام آهنگ را بر روی صفحه خود می دهد.این سیگنال دیجیتالی با نام RDS (سیستم دیتا رادیویی) شناخته می شود و پخش کنندگان رادیویی را در یک ریتم قابل شناسایی قرار می دهد.
    این تکنولوژی جدید به کارشناسان دانشگاه امکان همگام سازی (یا همان سینک) تمامی دستگاه های بی سیم در یک شبکه یکسان را می دهد. به عبارت ساده تر، این مهندسان راهی برای دریافت هر برادکست رادیو FM و جداسازی سینگانل RDS پیدا کرده اند و بدین ترتیب به یک کثرت ساعتی ایجاد می شود.


    دفترچه نوت های موسیقی چطور به نوازنده پیانو در نواختن خود کمک می کند؟ در اینجا دستگاه حاوی تکنولوژی وای فای به رادیو گوش می دهد تا روش تنظیم دریافت و ارسال سیگنال هایش را پیش بینی کند.

    اما این تکنولوژی چه کاربردی برای شما دارد؟
    مهندس های دانشگاه نورثوسترن با استفاده از روش های یاد شده، در پایداری و سرعت اتصال بی سیم خود بهبود فراوانی مشاهده کردند. این تکنولوژی شامل نکات مثبتی می شود که احتمالا در نسل بعدی دستگاه های بی سیم از اهمیت بالایی برخوردار می شود:
    •    بر خلاف نحوه کارکرد صنعت وای فای در نسل کنونی خود (استفاده از نوت از قبل تعیین شده جهت شناسایی دیتای ارسالی از روتر)، تکنولوژی Wi-FM به هر دستگاه کمک می کند تا به صورت خود مختار کار کند.
    •    دستگاه های همراه نظیر تلفن های هوشمند هم اکنون شامل چیپست های رادیو FM می شوند (که به صورت پیش فرض خاموش است) ولی با این حال با دانلود یک اپلیکیشن ساده می توانید آن را به راحتی آماده دریافت و ارسال سیگنال کنید. بدین ترتیب تلفن های هوشمند در سازگاری با تکنولوژی Wi-FM مشکلی ندارند.
    اما سوال مهم این است که آیا ترافیک بالای شبکه ها با مداخله های فراوان خود به اندازه کافی مشکل بزرگی هستند تا کاربران به تکنولوژی جدیدی همچون وای- اف ام روی آورند؟ آیا اپل، ویندوز و یا گوگل چنین قابلیتی را در نسخه های جدید سیستم عامل خود می گنجاندند؟

    در حال حاضر پاسخ به سوالات بالا کمی سخت است، اما نتایج مثبت و کاربردی آزمایشات یاد شده ما را به این مهم امیدوار کرده اند.

    پنجشنبه 6 اسفند 1394
    اتصال,تکنولوژی,رادیو,رادیو fm,کاربران

    كد امنيتي