IRANCMS | سایت ساز آنلاین ایرانی
  • اخبار تکنولوژی
  • برنامه که مخفیانه از کاربران عکس می‏گیرد و باجگیری می‏کند

    کارشناسان امنیتی به تازگی یک برنامه تلفن همراه مخرب را شناسایی کرده اند که با نقض حریم شخصی کاربران مخفیانه از آنها عکس گرفته و بعد باج گیری می کند.
    این برنامه هرزه نگارانه که Adult Player نام دارد برای کاربران گوشی های اندرویدی طراحی شده و محققان امنیتی در موسسه Zscaler پی برده اند که برنامه مذکور کدهای مخربی را روی تلفن های همراه اجرا کرده و گوشی را قفل می کند. در نهایت پیامی روی گوشی ظاهر شده و از مالک آن خواسته می*شود تا برای باز کردن قفل گوشی صدها دلار باج پرداخت کند.
    این برنامه برای ترساندن کاربران عکس هایی را که به طور مخفیانه از آنها گرفته ضمیمه درخواست باج گیری می کند و در نهایت تقاضای پرداخت 500 دلار از طریق پی پال را مطرح می*کند.

    مهاجمان وعده می دهند بعد از دریافت مبلغ درخواستی قفل گوشی را باز کنند و عکس ها را نیز پاک کنند، اما افرادی که گوشی هایشان به این شکل هک شده می گویند حتی بعد از پرداخت باج هم نتوانسته اند قفل آنها را باز کنند. کارشناسان امنیتی می‏گویند باید برای حل مشکل گوشی را در حالت safe mode و administrator راه اندازی کرد و سپس این برنامه خطرناک را انتخاب و پاک کرد. این برنامه در فروشگاه رسمی گوگل پلی در دسترس نیست، اما در برخی وب سایت ها عرضه شده است.

    پنجشنبه 29 بهمن 1394
    امنیت شبکه,عملیات هک,مراحل هک,هک و نفوذ,ورود هکرها به کامپیوتر

    كد امنيتي